středa 24. ledna 2007

Neplatič u VZP?

Protože jsem se zatím neodhodlal zrušit si živnosťák, posílá mi VZP každý rok vyúčtování pojistného na veřejné zdravotní pojištění. To letošní ovšem pro mě nebyla obyčejná rutina, ale neobyčejné drama.
Čtyři á-čtverky byly pokryté divnými čísly s mínusy a na konci:
...což je nemilá zpráva i pro někoho, kdo neplatí pojištění úmyslně. Důkladným zkoumáním se mi podařilo dešifrovat, že po mě žádají zaplacení pojistného za 11 měsíců v letech 1999/2000. Původně jsem myslel, že to nějak souvisí s mým dávným lenošným zaměstnavatelem, ale dnes mi paní na VZP vysvětlila, že to souvisí s mými dávnými studentskými lety, nicméně v té době jsem studentem byl. Paní mi radila, ať přinesu potvrzení o studiu za tu dobu, ale protože jsem se ještě ráno poradil se svou konzultantkou přes zdravotní pojištění Katkou M. (dříve S.), odvětil jsem, že mě ani nehne, protože podle zákona je pohledávka na zdravotním pojištění po 5ti letech promlčená. Paní se divila, že to vím a řekla, že to musím napsat písemně.
Velice zajímavé je, že na loňském vyúčtování se pravilo, že nedlužím nic. Ještě zajímavější mi přijde, že když si VZP vzpomene, že 7 let něco dlužím, tak po mě chce penále za celou tu dobu, i když já jsem o "dluhu" neměl ani ponětí. A úplně nejzajímavější je samozřejmě to, že VZP si dovolí říct o peníze, na které podle zákona vůbec nemá právo.
Nevím jak na laskavého čtenáře, ale na mě to dělá dojem, že to celé není náhoda. Mám silné podezření, že tahle akce souvisí s tím, že jsme loni na vodě s Wiskinem za pár večerů u piva vymysleli kompletní reformu zdravotní péče a zdravotního pojištění, která zřejmě není někomu ve VZP po chuti. Nicméně vzhledem k tomu, že náš návrh je poměrně pravicově orientován, zdá se, že si někdo ve VZP nestačil všimnout, že se mezitím otočilo kormidlo...
Lochec na konec: dopis na VZP jsem zakončil slovy "v dokonalé úctě" a podepsal se jako "oddaný pojištěnec". Tak uvidíme...

1 komentář:

  1. Tomu fakt říkám mazec, po 7 letech si vzpomenout a ještě za svoji sklerózu / debilitu někoho pokutovat...

    OdpovědětVymazat