sobota 18. listopadu 2006

Sun Tech Days

Sun Tech Days je vývojářská akce, kterou pořádá firma Sun Microsystems doslova po celém světě na podporu svých produktů a technologií. Od 14. do 16. listopadu přišla na řadu i Praha a tam jsme se se Štěpánkem a Kleminem vypravili. Původně s námi měl být ještě Mara, u kterého jsme měli i bydlet, ale ten při své nemoci nebral první týden předepsaná antibiotika, takže zůstal v Brně nemocný o týden dýl a my tím pádem neměli kde bydlet. Už to vypadalo, že se upíchneme u Hanky, ale té měla ve středu přijet babička, takže jsme u ní zůstali jen první noc. Druhou jsme strávili na kolejích VŠE -- tam Klemin bydlel u Jane, které odjela Řepka, a my jsme dostali azyl u Aničky, které se tou dobou taktéž nedostávalo spolubydlících.
Tech Days mě poměrně nadchly a vzhledem k tomu, že jsem na pisoiru stál vedle Jeffa Jacksona (v Sun Microsystems je Vice President of Java Developer Platforms Group), tak můžu s klidným svědomím říct, že jsem tam viděl věci, které se jinde nevidí. Po odborné stránce byla akce zaměřená hlavně na WebServices a AJAX, část věnující se Java ME (Java v mobilu) jsme spíš vynechávali. První den byl celý věnovaný NetBeans (vývojové prostředí pro Javu od Sunu) a OpenSolarisu, ale jako fanatický vyznavač Eclipse (vývojové prostředí původně od IBM) jsem absentoval. Štěpán, který k NetBeans konvertoval, by sice jel, ale nechtělo se mu samotnýmu, takže o tom, jak to tam probíhalo, nás informoval Klemin - zvěd vyslaný z Eclipsového tábora. Přišli jsme maximálně o tričko Netbeans, ne však o propagandu -- tlačení NetBeans bylo chvílemi až zoufalý: pěkně to ilustrovala otázka na závěrečném dotazníku: "Co by vás přimělo přejít z Eclipse na Netbeans?".
Po organizační stránce byla akce zvládnutá naprosto dokonale: všude uvaděčky v oranžových tričkách, 4x denně jídlo (snídaně, oběd, svačina a večeře), přičemž na oběd a večeři byla i teplá kuchyně, kde si člověk musel vybírat mezi různými soté a ragů. (Štěpánek: "Já bych si dal ten gulášek." Kuchař: "Myslíte to srnčí ragů?")
Kromě zážitků jsme si přivezli modroučké baťůžky a já navíc figurku Duka, maskota Javy. Tu jsem získal opravdu netradičním způsobem: na přednáškách občas rozhazovali do davu trička nebo právě tyhle figurky, ale naším směrem nic nelítalo. Zrovna ve chvíli, kdy jsem začal pomalu klimbat, letěl jeden Duke přibližně naším směrem, jenomže dotyčný ho nechytl, od ruk se mu odrazil, pak dalšímu, pak spadl na zem a po zemi se dokutálel přímo mě k nohám. Leknutím jsem se vzbudil, zvedl Duka ze země, spokojeně ho sbalil a dál se věnoval přednášce :)

XML
  • StAX - Streaming XML parser
  • MTOM/XOP - přílohy ke XML pomocí MIME
  • FastInfoset (ITU-T/ISO) - binární, 3-10x větší výkon, 50% velikost
  • WS-Security - přináší možnost šifrovat i jen část přenášeného XML
AJAX
  • jMaki
  • Dojo toolkit - historie, podpora tlačítek back a forward,...
  • JSON - přenos JavaScriptových objektů
různé
  • Services API (používá např. Scripting Engine discovery)
  • JSF custom converters (de/serializace dat do řetězců)
  • JPA - orm.xml - v runtime je možné přepsat anotace

1 komentář: