neděle 15. dubna 2007

Jabber, Gmail/Gtalk a Miranda

Jabber je univerzální komunikační protokol pro instantní messaging známý pod zkratkou XMPP, který může sloužit třeba jako náhrada ICQ. A protože ICQ mělo před nedávnem opět problémy, rozhodl jsem se dát Jabberu šanci.
Vlastním Gmail účet, který je zároveň účtem do sítě Jabber. Google dodává vlastní program Google Talk, ale tento účet je možné používat i v libovolném jiném Jabber klientovi.
Jako náhradu ICQ používám program Miranda, který umí i další protokoly včetně Jabberu. Bohužel při instalaci jsem nevybral instalaci Jabber protokolu a nepřišel jsem na to, jak jeho plugin přidat. Nicméně situaci jsem využil k nainstalování nové verze Mirandy a tentokrát včetně protokolu Jabber.
Pak už stačí jen postupovat podle návodu na zprovoznění Google Talk v Mirandě.
Jabber mi už funguje, ale kontaktů v něm mám pomálu... Takže koho uvidím on-line, až příště nepojede ICQ?

2 komentáře:

  1. Ahoj, taky jsem chvíli používal Mirandu s jabber pluginem, než jsem zjistil, že si člověk může zařídit ICQ transport:

    http://www.jabber.cz/wiki/ICQ_transport

    Výhoda jabberu je právě v jeho otevřeneosti.

    kromě toho doporučuji i další služby:

    http://www.jabbim.cz/services-trans-my.html

    Já osobně používám předpověď počasí, slovníky a RSS čtečku(pro sledování komentářů na blogu :). Jako klienta doporučuji Psi:

    http://www.jabber.cz/wiki/Psi

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem si to taky v Mirandě zapl. Každopádně vzhledem k počtu Jabbeřích kontaktů (3) jenom Jab klienta používat nebudu. Zlatá Miranda. Všechny čtečky, slovníky, počasí, whoisy apod. můžu mít v Mirandě.

    OdpovědětVymazat