středa 13. února 2008

Právo a pořádek

Dnes jsem navštívil svého kamaráda, bývalého spolužáka, dnes doktora právních věd, aby mi poradil. Octl jsem se totiž v situaci, kdy jsem jako mezi mlýnskými kameny - znesvářenými stranami - a vzhledem k tomu, že se nejedná o prkotinu, nerad bych jednu ze stran poškodil a uvrhl tak navíc i sebe do problémů.
Situaci podrobil právnímu rozboru a jeho roz(h)řešení bylo pro mě neuvěřitelné (volně cituji): "Ať uděláš tak nebo tak, je to právně obhajitelné. Takže si vyber co je lepší pro tebe a podle toho se zařiď".
Vím co se říká o právnících (dva právníci - tři právní názory), ale jeden právník a dva názory? Dosud jsem žil v domnění, že se člověk může zachovat buď správně nebo špatně, buď podle práva nebo proti němu, a proto situace, kdy se zachovám tak nebo o 180° jinak a přitom pokaždé v souladu s právem, je pro mě opravdu nová.

Žádné komentáře:

Okomentovat