středa 28. ledna 2009

On-line versus desktopové aplikace

Desktopová čtečka FeedDemon možná přidá podporu pro synchronizaci s on-line RSS čtečkou Google Reader. Zajímavé. Kdysi jsem pro čtení RSS používal FeedReader a potom právě FeedDemon. Už si přesně nevzpomínám na důvody, proč jsem přešl právě ke Google Readeru, ale patrně v tom hrála značná nenažranost desktopových programů a pak taky možnost přístupu odkudkoli.
Nějakou dobu už nepoužívám na poštu a kalendář Outlook, ale dvojici Gmail/Gkalendář. Pár funkcí mi chybí (hlavně lepší připomínky), pár funkcí je navíc (sdílené kalendáře, lepší ovládání pošty), pár funkcí ještě musím rozjet (synchronizace s mobilem). Dnes se můj pozittivní dojem ještě vylepšil. Protože na Gmailu jsem jen zkušebně, mám v něm poštu jen za minulý rok. Dnes jsem při hledání staršího emailu nastartoval Outlook -- pomalý a s blbým hledáním...
Dnes Gmail přidává podporu práce off-line -- takže by se ten článek měl jmenovat "Webové versus desktopové aplikace" -- a tím zároveň mizí jedna ze zásadních nevýhod webových aplikací: nutnost stálého připojení.

4 komentáře:

  1. Já jsem desktopové poštovní a RSS klienty přestal používat hlavně kvůli přístupu z víc strojů (práce vs. doma).

    OdpovědětVymazat
  2. FeedDemon dlouhou dobu nabízí možnost synchronizace z víc míst.
    Ale ještě mě napadl další důvod -- přeinstalace počítače nebo použití jiného počítač/pda/telefonu/...

    OdpovědětVymazat
  3. @Stepan: pokud chces cist maily na dvou mistech a chces desktopovou aplikaci, tak asi chces offline imap.
    Mirek

    OdpovědětVymazat
  4. Mirek: V době kdy jsem to řešil poskytoval IMAP málokdo. Navíc ve firemním prostředí se tyto porty buď sledují nebo přímo zakazují (jedině firemní pošta je ta správná). Web bývá obvykle volný...

    Každopádně teď se to rozrostlo na přístup Win, Linuch + PDA (což Martin správně podotkl), takže místo hledání vhodných aplikací asi zůstanu u webu.

    OdpovědětVymazat