pondělí 22. ledna 2007

Jak volat na Slovensko

Pracovně teď občas volám na Slovensko a dneska mě napadlo, že bych se mohl podívat, kolik mě to vlastně stojí. Pohled do ceníku T-Mobile mě nepotěšil, takže jsem obratem vyzkoušel I-Call (před mezinárodní předvolbu se napíše 1042 a hovor je pak směrovaný přes Internet), který je sice levnější, s bezproblémovou kvalitou, ale cenově taky není žádná sláva.
Takže jsem si vzpomněl na Skype a Mara mi ještě doporučil 802.cz, které mají místo pevné linky.

Ceny v Kč včetně DPH za minutu:
TMCZTMCZ I-CallSkype (pevná/mobil)802.cz (pevná/mobil)
14,28*11,301,75 / 5,74**
1,77 / 4,39

* můj tarif, u nižších tarifů jsou sazby vyšší: 15,47 a 17,00
** € 0.063 / € 0.200, kurz 1 € = 27,80 Kč

Skype
+ verze pro PDA, ze kterého se volá líp než ze sluchátek
- nutnost koupit kredit aspoň za 11 euro
- uzavřenost a problém supernode - některé hovory mohou být směrovány přes váš počítač. (I když to mě moc netrápí, protože Skype mám puštěné jen když volám.)

802.cz
+ jede nad standardem pro internetové volání SIP
- 120 Kč zřizovací poplatek a měsíční poplatek 1 Kč
To, že dostanu české telefonní číslo je mi celkem k ničemu. Skoro bych to zařadil do nevýhod :)

Tak nevím, do čeho půjdu... zatím se mi víc zamlouvá ten Skype, protože ho znám. A nebo budu Slovákům psát emaily a volat si nechám jen od nich :)

Žádné komentáře:

Okomentovat