neděle 14. ledna 2007

Podnikání v USA

John Vanhara na svém blogu podrobně popisuje své podnikání s jízdními koly v USA. Původně po internetu přeprodával kola jiné firmy a pak si objednal malý kontejner s koly přímo od výrobce z Číny. Kromě toho, že i přes absenci diakritiky, se to čte dobře jako dobrodružná knížka, dá se vysledovat, proč se v USA dá snadno podnikat s čímkoli:
  • obrovský trh s 300 miliony obyvatel mluvící jednou řečí (čili stačí např. jeden web, jeden člověk na aktualizaci webu a vyřizování emailových nebo telefonických dotazů a objednávek)
  • jednotná cena poštovného po celých státech (do vlastního státu je poštovné ještě o něco nižší)
  • absence opatření jako povinná dvouletá záruční lhůta nebo 14 denní lhůta na vrácení při nákupu přes internet, která jsou sice hrozně fajn pro spotřebitele, ale pro podnikatele musí být noční můrou.
Určitě by se daly najít i další důvody jako snadnější přístup k penězům (půjčky, úvěry,...) nebo absence zásady "odrbej nebo budeš odrbán", ale ty uvedené mi přijdou jako nejdůležitější.
V komentářích si můžete tipnout, který trh v Evropě je z hlediska počtu rodilých mluvčí největší.

Žádné komentáře:

Okomentovat