čtvrtek 11. ledna 2007

Válka světů (War of the Worlds, 2005)

Předposlední film Stevena Spielberga a možná jeho poslední se scientologem Tomem Cruisem mě rozhodně lákal svým postapokalyptickým námětem. Budovanou atmosférou, sondou do chování lidí a útočícími trojnohými stroji, které jakoby vypadli z Half-Life, mě opravdu potěšil. Na druhou stranu mi celej film otravovala pištící Cruisova filmová dcera a taky bych ocenil trošku vysvětlení: co vlastně ti cizáci chtěli a jak se vlastně podařilo je přemoct? Ale oceňuju triky a taky to, že i když se film celkem podobá Znamení, rozhodně to není takovej průser.
Válku světů, ale beru jen jako předehru k Potomkům lidí, kteří budou určitě bomba a které už mi v Palace Cinemas přestali hrát...

Hodnocení: ***
(* - naprostá hrůza, ** - ztráta času, *** - dobrej film, **** - šel bych znova, ***** - musím si pořídit)

3 komentáře:

  1. "co vlastně ti cizáci chtěli a jak se vlastně podařilo je přemoct"

    to je u takovýho filmu docela závada, ne? většinou to přece bývá, že to zachránění bývá úplně ta největší akce z celýho filmu... a jesli tam ani nebyl uvedenej důvod jejich příletu, tak je to jenom taková hollywoodská akční splácanina o ničem, ne?

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se mi nelíbilo, jak se mimozemšťani zastavili "na kafe" v tom sklepě...

    Film jsem viděl ještě když ho dávali v kině, ale pochopil jsem to tak, že ty cizáky sklátily pozemské viry.

    OdpovědětVymazat
  3. Honza: já neříkám, že to tam nebylo, ale že já jsem to nepochopil :)

    Kdyby tam nebylo, proč přiletěli, tak to by mi ani nevadilo -- ti lidi na Zemi to taky nevěděli. Prostě přiletěli a chtěli všechny pozabíjet. Proč ne. Na to ani nemusí mít důvod. Prostě je tak nějak serou.

    Štěpán: Něco o virech tam bylo naznačovaný, ale kvůli tomu, že cizák nastydl, tak mu přestal fungovat štít na tom trojnohým tanku?

    Zastávka ve sklepě byla divná. Když sklep prohledávalo to chapadlo, tak to bylo napínavý, ale tohle mi přišlo jako recyklace toho stejnýho nápadu.

    OdpovědětVymazat